El Tour del talent 2024 a Salmanca que comença el proper dilluns 19 de febrer, acollirà el segon dia, el dimarts 20, l’acte central en el marc del Princesa de Girona CongresFest, que inclourà xerrades inspiradores, col·loquis i música en directe. A més, s’anunciarà al guanyador/a del Premi Princesa de Girona Art 2024, que premia joves que treballen en qualsevol disciplina de les arts i les lletres (cinema, teatre, dansa, gastronomia, música, fotografia, pintura, vídeo, arquitectura, moda, escultura, literatura, disseny i altres manifestacions artístiques). Es valora el caràcter creatiu, únic i original de la persona candidata.
Entre els finalistas es troba el bailaor i coreògraf tarragoní Yoel Vargas. Al llarg de la seva formació ha rebut nombrosos premis i reconeixements entre els quals destaquen la Medalla d’or al Tanzolymp, el Premi AISGE al ballarí excel·lent al Certamen Coreogràfic de Madrid o el Premi Fundació Dávalos-Fletcher a la Convocatòria Nacional de Castelló amb coreografies d’autoria pròpia.
Amb tan sols 17 anys, va entrar a la Companyia Manuel Liñán amb l’espectacle VIVA!! El 2023, va estrenar “Flamenco, Tablao”, dins de la programació del festival Sona Flamenc a Tarragona, i és artista convidat pel director d’orquestra Antonio Hernández a la “Spanish Season”, a Londres.
Recentment ha estat reconegut amb el premi El Desplante del Festival Internacional del Cant de les Mines, reconeixent Vargas com el millor bailaor. Yoel Vargas ha actuat a nombroses ciutats del món sencer, tant en companyia com individualment amb les seves obres d’autoria pròpia.