Els més petits i la sàtira han estat protagonistes d’aquest divendres, 28 de febrer, previ al dia gros de Carnaval. Al punt de les sis de la tarda, la plaça del Mercadal s’ha omplert de nens i nenes lluint tot tipus de disfresses, ben preparats per saltar i passar-ho bé al Ball del Moc, espectacle familiar que ha anat a càrrec de La Colla Pirata. Monstres de Colors, bruixes, princeses, superherois i tot tipus d’animals feien tot allò que se’ls demanava, ben entregats a la festa en la qual també s’ha repartit coca amb xocolata.

Algunes de les famílies, que encara no n’han tingut prou, una hora més tard, i un cop ja acabat el Ball del Moc, s’han dirigit a una altra de els grans cites del Carnaval reusenc: el Cantaval, amb punt de partida les Peixateries Velles.

Allí s’ha congregat almenys un centenar de persones per repassar ‘Lo cançoner del Cantaval’: versions de cançons conegudes amb lletres satíriques, com la del Ball de Galeres, amb una crítica a Valls; o la del Bob Esponja, parlant de lligar a Mercadona amb una pinya.