L'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont s'ha reunit a Waterloo (Bèlgica) amb el recentment triat president del Consell de la República, Jordi Domingo, per abordar la nova etapa d'aquest organisme.
En la reunió, Puigdemont ha expressat el seu suport a Domingo i ha destacat la importància de consolidar el Consell com a "espai de coordinació i acció política per avançar cap a la República catalana", segons un comunicat difós aquest dimarts pel Consell de la República.
"El Consell és el recer de tot el que representa el mes d'octubre de 2017, i aquest rol és el que el nou president i el nou govern han de reforçar i reimpulsar, adaptant-lo als nous escenaris", ha assegurat Puigdemont, citat en el comunicat.
Domingo es va imposar en les eleccions internes a la presidència del Consell de la República, en les quals va ser el candidat més votat amb el 65,86 % dels vots, per davant de Montserrat Duran, amb el 22,7 %, i de l'exconseller de Toni Comín, que va quedar en tercer lloc.
En aquest procés electoral, diverses figures properes a Puigdemont -que va presidir aquest espai fins l'octubre del 2024, quan va reprendre la presidència de Junts- van anunciar el seu vot a Domingo en aquestes eleccions, encara que ell va guardar silenci i va evitar anunciar a qui votaria.
En la reunió amb Puigdemont, Domingo li ha traslladat les línies mestres del seu projecte, amb èmfasi en la implantació territorial i la internacionalització: "El Consell és l'eina fonamental per internacionalitzar el conflicte i avançar en la construcció de la República. Aquesta nova etapa ha de servir per fer-lo més fort, més útil i més obert a tothom", ha afirmat, citat en el comunicat.
El Consell de la República és una de les estructures paral·leles a la Generalitat autonòmica ideades per l'independentisme el 2018, tot i que a la pràctica ha funcionat com espai de representació simbòlica i sense competències efectives, presidit fins l'octubre del 2024 per Puigdemont i vist amb enormes recels per ERC, que temia que JxCat l'utilitzés com a contrapoder a l'aleshores president català, Pere Aragonès.