Les dos llars d’infants públiques de la ciutat de Tortosa estaran en funcionament el proper curs escolar 2025-2026. Les famílies interessades ja poden sol·licitar informació a l’Ajuntament sobre el nou servei, que s’ubicarà en els edificis ara en construcció, un cada marge del riu Ebre, a Ferreries i el barri del Temple.
L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan; el regidor d’Educació, Víctor Grau i el regidor d’Obres Públiques, Jaume Bel, han fet aquest dilluns una visita d’obres al futur equipament de Ferreries. «La construcció dels dos nous edificis avança a bon ritme i de manera paral·lela amb l’objectiu que el pròxim curs escolar disposem de les primeres llars d’infants públiques, que cobriran una mancança important que fins ara hi havia a la ciutat», remarcà Jordan.
A la llar de Ferreries ja s’ha dut a terme la fase de tancament de l’edifici, mentre que a la del Temple s’iniciarà en breu la instal·lació de l’estructura del sostre i també el tancament de l’edifici amb formigó. El regidor d’Obres Públiques detallà que es tracta de dos edificis amb les mateixes característiques: una construcció de planta baixa amb una superfície de 367,85 metres quadrats, amb porxo i pati exterior.
Les famílies interessades en el nou servei de llar d’infants municipal poden contactar ja amb el departament d’Ensenyament de l’Ajuntament, al correu ensenyament@tortosa.cat i els telèfons 977585847 i 662280362 per sol·licitar informació.
El període de preinscripció serà del 8 fins al 21 de maig, mentre que la matrícula es durà a terme entre el 4 i el 20 de juny. «Estem enllestint tots els tràmits per poder posar en marxa aquest nou servei municipal, en aquest sentit, ja s’ha publicat l’oferta pública d’ocupació i després de l’aprovació de la Relació de llocs de treball es farà el procés de selecció», explicà Víctor Grau.
Les noves llars comptaran amb un equip de quatre mestres, deu tècnics auxiliars i un auxiliar administratiu. També s’estan preparant els plecs tècnics per licitar l’equipament de mobiliari i educatiu de les llars i el servei de menjador.
Segons recorden des del Consistori, la llar d’infants municipal de Ferreries té un cost de 676.064,65, mentre que la del Temple suposa una inversió de 721.098, 60 euros. Compten els ajuts de la línia de subvencions als ens locals pel finançament d’infraestructures, equipament i funcionament de noves places del primer cicle d’educació en centres públics, en el marc dels fons Next Generation EU (554.501 euros cadascuna) i també amb el suport de la Diputació de Tarragona, a través del pla Impuls Dipta (160.000 euros la llar de Ferreries i 210.000 euros la llar del Temple).
Cadascuna de les llars tindrà capacitat per a 74 alumnes: 8 d’Infantil 0; 26 d’I1 i 40 d’I2 (aquest gratuït).