<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-THKVV39" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Whatsapp Diari de Tarragona

Para seguir toda la actualidad desde Tarragona, únete al Diari
Diari
Comercial
Nota Legal
  • Síguenos en:

Netegen la massa forestal
a l’entorn del Toscar per reduir el risc en cas d’incendi

S’han creat franges perimetrals per protegir les cases, situades enmig d’una zona boscosa del Parc Natural dels Ports

21 enero 2025 17:24 | Actualizado a 21 enero 2025 17:24
Se lee en 2 minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

La zona del Toscar, dins del Parc Natural dels Ports al terme d’Alfara de Carles, ha sigut objecte d’uns treballs forestals per millorar l’entorn i reduir el perill en cas d’incendi forestal, amb l’obertura de franges perimetrals al voltant de les cases de la urbanització.

El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (Copate) va presentar ahir aquests treballs de prevenció d’incendis en urbanitzacions i nuclis de cases. «En un context com el que ens trobem actualment de canvi climàtic, de pèrdua d’activitat agroforestal i edificacions dins de zones forestals, aquests treballs poden ser crucials en cas d’incendi a la zona», comentà el tècnic del Consorci, Guillem Argelich.

L’actuació ha consistit en l’obertura de franges perimetrals al voltant de les cases de la urbanització, uns treballs d’una complexitat important duts a terme en col·laboració amb l’Ajuntament d’Alfara de Carles, el Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya i els Bombers, així com el Parc Natural dels Ports, l’Associació de Defensa Forestal (ADF) d’Alfara i els mateixos veïns del Toscar.

L’actuació abasta prop de 40 hectàrees de terrenys i ha suposat un cost de 80.000 euros. Els treballs es van començar a executar l’any 2022, seguint les propostes fetes pels Bombers de la Generalitat, per garantir que en cas d’un incendi forestal el cos pogués actuar amb el màxim de seguretat possible en la protecció de les persones i la defensa de les cases existents a l’entorn del Toscar.

Un dels veïns de la zona, Joan Llop, assegurà que estan molt satisfets «de la feina feta des del Copate i l’Ajuntament», «i volem mantenir aquests treballs en un futur, seguint aquesta dinàmica de presa de consciència del perill i de coordinació per part de tots els agents implicats».

L’alcalde d’Alfara de Carles, Jordi Forné, comentà que són «un ajuntament menut, i per això hem de mirar d’aprofitar el màxim de recursos humans i econòmics que tenim a l’abast, però creiem que aquesta és una actuació que pot ser un exemple per a tot el territori, impulsada per un municipi petit que ha apostat per encarar un problema existent i fer-ho des de la coordinació de tots els agents implicats».

Califòrnia

Per la seva banda, la vicepresidenta del Copate, Diana Valimanya, recordà que «aquests dies estem veient, en llocs tan llunyans com Califòrnia, però amb el que compartim el mateix clima mediterrani, quines poden ser les conseqüències de no actuar en els nostres boscos». «Hem d’actuar i prendre consciència dels possibles problemes de viure prop de zones boscoses», remarcà.

Les franges perimetrals són importants perquè, en cas d’incendi forestal, permeten crear una oportunitat per a la defensa de l’element vulnerable; per exemple, una urbanització. Així, la franja de protecció no té com a objectiu aturar el foc forestal, sinó reduir-ne la intensitat i permetre o facilitar les tasques dels serveis d’extinció.

En els treballs han col·laborat Copate, Ajuntament, Bombers, ADF, veïns i Parc Natural
Comentarios
Multimedia Diari