<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-THKVV39" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Whatsapp Diari de Tarragona

Para seguir toda la actualidad desde Tarragona, únete al Diari
Diari
Comercial
Nota Legal
  • Síguenos en:

Comencen les prospeccions arqueològiques al Verge de la Cinta per valorar les troballes

Aquesta setmana es compleixen 100 dies des que es van aturar les obres d’ampliació del centre per les restes aparegudes. Els professionals asseguren que no poden esperar més

25 marzo 2025 18:10 | Actualizado a 26 marzo 2025 07:00
Se lee en 2 minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

En la setmana que es compleixen 100 dies amb les obres d’ampliació de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta aturades, els professionals novament van concentrar-se ahir al migdia a les portes del centre en una altra protesta per reclamar la represa de les obres, així com l’avenç dels tràmits per a la construcció del futur nou hospital de les Terres de l’Ebre.

Des de fa uns dies sí han començat les prospeccions arqueològiques a la zona on s’ha de construir el nou edifici d’ampliació del Verge de la Cinta i on van aparèixer les restes a finals de l’any passat, que s’especula que són unes sitges del segle XVI. Aquestes prospeccions han de permetre conservar les restes arqueològiques i fer-ho compatible amb l’ampliació. Infraestructures de la Generalitat, en col·laboració amb Patrimoni i la supervisió del Servei Català de la Salut, ha reprès els treballs d’excavació per conèixer l’abast de les troballes per, posteriorment, definir com s’ha de readaptar el projecte d’ampliació del centre.

Malgrat això els professionals sanitaris del Verge de la Cinta adverteixen que el temps hi juga en contra. «La situació és crítica a l’Hospital Verge de la Cinta. No podem esperar més», valora el cap d’Urgències, Manuel Martínez. «Ara costarà reformular les obres d’ampliació i respecte l’hospital nou, estem parlant d’un termini mínim de 10 anys. Ens costa veure la voluntat política en tot plegat i portem molta pressa».

Els professionals reclamen que els dos processos, d’ampliació i hospital nou, són perfectament compatibles i es poden fer en paral·lel. «Menys promeses i més acció. Hospital nou i ampliació!», van ser els càntics reivindicatius de la concentració d’ahir.

Les protestes es porten a terme a les portes de l’Hospital Verge de la Cinta cada dimarts a les 12 hores, i en aquest sentit els professionals reclamen també la implicació de la ciutadania, ja que les qüestions de salut afecten directament a tothom i a tot el territori ebrenc. «Aquest no és un problema solament dels professionals. És de la ciutadania. Necessitem que ens ajuden, que ens reforcen», expressa Martínez.

En aquest sentit també han demanat a la plataforma per un Nou Hospital que els recolze en les protestes, donat el poder de convocatòria que van tenir per mobilitzar la ciutadania per demanar un nou centre sanitari per al territori. «Ara també necessitem de la mobilització de les persones de les Terres de l’Ebre». La plataforma per un Nou Hospital proposava treballar directament a favor del nou centre, per no hipotecar-lo amb una inversió tan gran ara, de 45 milions, per l’ampliació del Verge de la Cinta.

L’actual hospital de Tortosa ha quedat obsolet des de fa anys i té manca d’espais, amb serveis que s’han de derivar a altres llocs, així com molts problemes d’accessibilitat i mobilitat, en estar ubicat dalt d’un turó i envoltat de muralles.

Junts insisteix que els terrenys per al nou hospital són aptes

Junts per Tortosa insisteix que l’Ajuntament de Tortosa ha de fer el possible per poder construir el nou hospital als terrenys entre Roquetes i Ferreries, adquirits durant l’anterior mandat. El grup ha posat exemples d’equipaments propers que s’han construït, com el CAP de Roquetes o la nova llar d’infants a Ferreries. La portaveu Meritxell Roigé ha recordat que tot el nucli urbà de Tortosa està afectat pel flux preferent i que «la normativa permet aquesta excepció, del contrari, la ciutat no podria créixer». Roigé també ha recordat que l’Agència Catalana de l’Aigua va emetre un informe favorable que permetia la construcció de 470 habitatges en aquests terrenys.

Comentarios
Multimedia Diari