Divendres 21 de març: cel tapat, pluges i fred a Tarragona

La previsió meteorològica a les comarques del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre

20 marzo 2025 12:12 | Actualizado a 20 marzo 2025 17:00
Se lee en 1 minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

Situació general

Al matí el cel estarà cobert, especialment per núvols baixos a punts del quadrant nord-est i resta de litoral i prelitoral, si bé al final del matí ja es començaran a obrir algunes clarianes pel sud del país. A partir de migdia la nuvolositat minvarà ràpidament de sud a nord i quedarà entre poc i mig ennuvolat, si bé en paral·lel també creixeran algunes nuvolades a punts de muntanya del terç nord del territori. Al final del dia arribaran núvols alts i mitjans a la meitat oest que deixaran el cel entre mig i molt ennuvolat.

Precipitacions

De matinada hi haurà precipitació feble al litoral i prelitoral nord i sud, així com al Pirineu i Prepirineu oriental. A partir del matí arribarà una banda de ruixats i xàfecs per la meitat oest, amb intensitat moderada, les més intenses al sector nord-occidental. Durant la tarda la precipitació es centrarà a l’interior del quadrant nord-est i punts del prelitoral, si bé arribaran nous ruixats o xàfecs al quadrant nord-oest. Al final del dia s’esperen a punts del vessant sud del Pirineu occidental. La precipitació anirà acompanyada de fang al matí, i de tempesta i probablement de calamarsa i pedra petita al centre del dia. Acumularan quantitats minses de precipitació al litoral central i nord, i poc abundants o localment abundants a la resta. La cota de neu se situarà inicialment al voltant dels 2.400 metres, i baixarà al llarg del dia fins a situar-se al voltant dels 1.800 metres, tot i que localment pot baixar als 1.600 metres.

Temperatures

La temperatura mínima serà semblant o lleugerament més baixa, tret del terç sud i de Ponent on es mantindrà similar o pujarà lleument. Per la seva banda, la temperatura màxima serà similar o lleugerament més alta, excepte al Pirineu on baixarà lleugerament.

Visibilitat

La visibilitat serà dolenta a cotes mitjanes i altes de muntanya, i regular a la resta fins al migdia, sobretot en moments de xàfec. Posteriorment, millorarà en general, tret de cotes altes i mitjanes del vessant sud del Pirineu i Prepirineu occidental on continuarà entre regular i dolenta.

Vent

Fins a mig matí bufarà vent entre fluix i moderat amb cops forts de llevant i gregal. A partir d’aleshores, virarà progressivament i ràpidament a component sud i oest, també entre fluix i moderat, tot i que amb cops forts inicialment a la meitat est i posteriorment al litoral nord. Independentment, als cims del Pirineu bufarà vent de component sud i oest entre moderat i fort amb cops molt forts, i cops extremament forts al matí al sector occidental.

Comentarios
Multimedia Diari