Quinze i set anys de presó, i set de llibertat vigilada. Aquesta és la pena que ha imposat la magistrada de la Secció Segona de l’Audiència Provincial de Tarragona a dos homes com a autors d’un delicte d’assassinat, comès molt a prop de la plaça Mercadal de Reus l’any 2023.
La decisió ve després que un tribunal popular considerés els dos processats culpables d’haver mort un home a cops. El 29 de setembre de 2023 se celebrava a la plaça Mercadal un concert, al qual van acudir un dels condemnats –J.M.C.– i la víctima. Cap a tres quarts d’onze de la nit es va produir una discussió. El processat va colpejar l’altre home, que va caure al terra almenys en dues ocasions.
Diverses persones van intervenir per separar-los i van acompanyar el ferit fins a casa seva, al carrer Metge Fortuny, bocacarrer de la plaça Mercadal. El van deixar al portal de casa, sense que arribés a pujar. Poc després es va allunyar fins el final del carrer cruïlla amb el dels Aleus.
Pocs minuts després, J.M.C. i l’altre condemnat, J.D.M., van abordar la víctima –que estava indefensa perquè havia consumit alcohol– i la van començar a colpejar, caient al terra, on van continuar propinant-li múltiples cops de peu i cops.
El ferit va ser evacuat a l’Hospital Sant Joan de Reus, on va morir a dos quarts de tres de la matinada de l’1 d’octubre a causa d’un shock hemorràgic secundari a politraumatisme a conseqüència de la pallissa rebuda. Presentava un total de 62 lesions: 45 a la cara anterior del cos i 17 a la posterior.
J.D.M. ha estat sentenciat a 15 anys de presó. Se li ha apreciat l’atenuant d’anomalia psíquica i anar sota la influència de l’alcohol.
Per la seva part, la pena per a J.M.C. ha estat de set anys, amb l’atenuant de confessió i l’eximent incompleta d’alteració psíquica. Haurà d’estar internat en un establiment adequat a la seva patologia psiquiàtrica per a deshabituar-se de tòxics. Durant 20 i 17 anys no podran comunicar-se ni apropar-se a menys de 1.000 metres dels familiars de la víctima.