La indústria aposta pels autors de la ciutat de TGN i el territori

Arola Editors va presentar ahir les seves novetats per aquest Sant Jordi, mentre que Cossetània Edicions ho va fer fa uns dies

19 mayo 2017 19:35 | Actualizado a 21 mayo 2017 20:38
Se lee en minutos
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

L’editorial Arola va presentar ahir les seves novetats per Sant Jordi. Els autors i els editors es van citar a un restaurant de la Platja Llarga de Tarragona, on van explicar l’essència de cada un dels seus llibres. Aquest any cal remarcar que l’editorial ha lliurat per primera vegada el premi ‘Vuela La Cometa’, de narrativa en llengua castellana i que ha recaigut en l’asturià Marcelo García amb l’obra Cartas de amor después del ecocidio. El finalista va ser Juan Andrés Moya, amb ISHQ, el color de las granadas. Tots dos autors van estar presents.

Entre els llibres escrits per autors locals o de temàtica tarragonina, l’editorial ressalta una desena, entre ells Donde respiran las piedras, de Lucía Boronat, que narra la misteriosa desaparició de dues nenes i un noi a Canejan, a la Vall d’Aran. També és impactant L’altre, de Joaquim Biendicho. Es tracta d’una novel·la que esdevé un joc de miralls entre els personatges a qui la recerca els portarà a extraviar la seva identitat. Per la seva banda, Lluís Aragonés es submergeix en la cançó protesta amb El cant de les primaveres lliures, els himnes que canvien el món. Fermí Carré pinta, explica i revela la història del nucli antic de Tarragona a Tots els carrers de la Part Alta.

Els aficionats al teatre tenen cita amb El llibre de les bèsties, de Ramon Llull, en l’adaptació teatral de Cinta Mulet. El col·lectiu ‘Xeremier del Francolí’, que reuneix diversos autors, ha desplegat tota la seva imagiación a Les faules de Fedre, un recull de composicions rimades.

Marcel Pey fa un pas més en la seva llarga trajectòria artística, que ja supera els quaranta anys, amb The liquid dark, on ofereix una reflexió altament subjectiva de la idea de maleïdisme. Pey ha buscat sempre la confluència entre la imatge psíquica i la instantània fotogràfica.

Gràmatiques de Tardor, de Josep Santesmases, i Vindrà la nit, de Roser Guasch i Joan Descals, són dues interessants novetats més, sense oblidar el volum 21 de la col·lecció ‘La imatge que parla’, dedicat en aquesta ocasió al Port de Tarragona amb fotografies de Pilar Gonzalvo i poemes d’Alfredo Gavin. Finalment Jaume Benages demostra el seu coneixement de la història de Catalunya en Que no t’expliquin històries. Evidències de la nostra realitat nacional.

Si ahir era Arola qui presentava les seves novetats, fa uns dies ho feia una altra de les grans editorials del territori, Cossetània Edicions. El seu responsable, Jordi Ferré, va explicar aquell dia que «2015 va ser un bon any per al grup», amb un important increment de la facturació, i admetia que no serà pas fàcil repetir resultats aquest 2016.

Autors del territori

Entre les novetats de l’editorial figuren com sempre nombrosos autors del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre: Pàleo receptes –Eudald Carbonell i Cinta Bellmunt–, La força del vent –Marta Magrinyà–; Els arbres no es podien moure –Joan Cavallé–; Sense fi –Salvador Company–; 25 Edicions del Concurs de Castells de Tarragona –Jordi Andreu i Jordi Suriñach–; Baix Camp –Montserrat Puig–; Barcelona melòmana –Cesc Avilés–; L’Ebre, un riu que fa pujada –Arturo Gaya–; Defenseu-nos en la batalla –Miquel Reverté–; Cafè de París –Francesca Aliern–; Diari de natura –Vicent Pellicer–; Lo llibre 2 –varis–; Robert Gerhard-Joaquim Homs –Ramon Ribé i Pietat Homs i finalment La caragolada i Patufet, on ets? –Roger Roig i Hugo Prades.

Comentarios
Multimedia Diari