El cinquè hivern sense vols comercials a l’Aeroport de Reus, que s’allarga des del 3 de novembre del 2024, ja està a punt d’acabar. Les aerolínies tornaran a operar a la infraestructura a partir del 30 de març del 2025, tal com detalla al Diari el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, és a dir, abans de la Setmana Santa. Hi programaran 1.517.868 bitllets, aproximadament, entre aterratges i enlairaments.
Per al 30 de març hi ha previstos vols de Jet2 a Glasgow o de Ryanair a East Midlands, Leeds-Bradford, Londres-Stansted, Manchester, Cork, Dublín, Shannon o Eindhoven, per exemple.
Les connexions confirmades per al 2025 són, de moment, 44: 13 de TUI, 12 de Ryanair, 12 de Jet2, cinc d’EasyJet, una de Vueling i una d’Air Nostrum; cinc més que el passat 2024. I enllaçaran almenys amb una vintena de destinacions del Regne Unit, Irlanda, Països Baixos, Alemanya, Bèlgica, França i Espanya.
EasyJet operarà tres noves rutes amb Londres-Southend, Glasgow i Belfast; i Jet2 en treballarà dues a Liverpool i Londres-Luton. Regne Unit és el mercat més rellevant per a les instal·lacions de la capital del Baix Camp i es perfila també com el seu focus d’expansió a curt termini. La nova temporada debutarà amb previsions força optimistes.
Allargar la temporada
L’inici imminent de la campanya és una bona notícia en el sentit de la voluntat del territori d’ampliar l’activitat de l’Aeroport de Reus, que actualment rep vols comercials –els turístics– entre el març i el novembre. El Patronat ha apuntat en més d’una ocasió que la finalitat última no és estrictament captar enllaços per a l’hivern, sinó que «la temporada s’allargui per les puntes».
Tot i que les companyies encara estan acabant de tancar els seus plans, ja hi ha els primers bitllets a la venda. Les destinacions del 2025 que ja estan disponibles per a que els viatgers puguin comprar els seients a través les pàgines web de les diferents companyies són: Aberdeen, Edimburg, Newcastle, Leeds-Bradford, Manchester, Birmingham, East Midlands, Cardiff, Bristol, Londres-Stansted, Londres-Southend, Londres-Luton, Liverpool, Gatwick, Glasgow, Shannon, Dublín, Cork, Belfast, Eindhoven, Weeze, Brussel·les-Charleroi, París-Orly i Palma de Mallorca.
La nova programació suposa la consolidació de destinacions com ara Palma de Mallorca –que es mantindrà una vegada més com l’única alternativa domèstica i és atractiva per a la població local– o París, ben valorada pels qui reclamen diversificar l’oferta de trajectes amb grans capitals europees.
Algunes companyies reforçaran la seva aposta per Reus i la Costa Daurada. Jet2 afegirà més de 34.000 places addicionals en arribada per a l’estiu 2025: el total de turistes que podran fer cap a l’Aeroport serà de més de 190.000, un 22% més que a l’estiu de 2024. És el creixement més important que registrarà l’aerolínia entre els 14 aeroports espanyols on està present.
En total, Jet2 oferirà vols directes a 12 de les seves bases al Regne Unit, amb el cas destacat de la ruta exclusiva a Edimburg, i aconseguirà un pic de 40 vols setmanals a l’estiu.
El 2026, Bournemouth
Mirant encara més enllà, de cara al 2026, una destinació inèdita s’inaugurarà a Reus: serà Bournemouth, localitat turística del sud d’Anglaterra, que estarà operada per Jet2.