La Taula d’Impuls del nou Hospital Universitari de les Terres de l’Ebre incorporarà els col·legis professionals de l’àmbit sanitari (metges i infermeria), per tal de continuar avançant en la definició d’aquest important projecte per al territori. Així ho ha anunciat el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell, qui fa una vegada més una crida a la unitat per tal de «continuar avançant en els projectes de salut que ara es troben encallats», en referència tant al nou hospital com a l’ampliació del Verge de la Cinta, les obres del qual s’han hagut d’aturar per la troballa de restes arqueològiques a la zona. «Ara mateix hi ha un treball intern i tècnic a fer, que no dona notícies però que és necessari per avançar i fer les coses bé», remarca el delegat. Gonell insisteix que cal tranquil·litat i sobretot unitat «quan parlem d’infraestructures tan importants per al territori».
En el cas de l’ampliació de l’Hospital Verge de la Cinta, les obres estan aturades des del passat mes de desembre, quan van aparèixer unes restes que correspondrien a unes sitges del segle XVI. Ara s’està acabant de determinar, per part de totes les parts implicades, com s’han de preservar les troballes i com afecta això a l’ampliació del centre sanitari. Els professionals veuen urgent i necessària l’ampliació, per garantir una bona qualitat assistencial a la població.
Pel que fa al futur hospital universitari, des del Departament de Salut s’ha adjudicat la redacció del pla funcional, però la ubicació del centre torna a ser motiu de polèmica. L’Ajuntament de Tortosa va aprovar la setmana passada una declaració institucional en la que es referma com a seu del futur hospital de referència i demana que es comenci a construir aquesta legislatura. Amb tot, el govern municipal treballa en un pla B per si els terrenys del pla parcial Camí de Roquetes no són finalment els idonis, per criteris d’inundabilitat.