Anna Casabona, segona al campionat estatal de sommelieria

Marta Cortizas, del celler de Can Roca, queda en primera posició. Cada cop hi ha més dones visibilitzades en aquesta professió

12 abril 2025 13:38 | Actualizado a 12 abril 2025 13:39
Se lee en 2 minutos
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

Anna Casabona, sommelier i enòloga per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, també és WSET 4 per la Wset London School, i actualment sommelier i Wine educator a Juvé & Camps, s’ha proclamat segona del Campionat d’Espanya de Sommeliers Terra de Sabor, que organitza la Unió Espanyola de Sommeliers (UES).

Casabona ja compta amb més de vint anys d’experiència al capdavant del servei d’àpats i botiga de vins El Rebost i set anys al celler de Capçanes. Ha estat finalista dels Concursos Millor Sommelier de Catalunya i d’Espanya en diferents edicions.

En aquest sentit la sommeliere ha explicat que haver pogut competir «frec a frec» amb els millors de tot Espanya, ha sigut un «orgull i un honor». Reconeix que fa «bastants anys» que participa en campionats de Catalunya, on ha pujat al podi fins a sis cops.

De fet, al mateix campionat havi quedat tercera en dues edicions, però ara ha pujat un graó més al podi. Per això s’ha mostrat molt contenta. Afirma que, en termes generals, a Catalunya hi ha «molt bon nivell», i també cada cop hi ha més dones visibilitzades.

La sommelier Marta Cortizas del restaurant Celler de Ca Roca de Girona s’ha proclamat guanyador del Campionat d’Espanya de Sommeliers Terra de Sabor.

Cortizas, gallega de naixement i representant de l’Associació Catalana de Sommeliers, s’ha imposat als altres dos finalistes l’esmentada Anna Casabona i el canari Diego Alfonso Tornel, segona i tercer classificats respectivament.

Els deu millors

Cortizas va ser la millor valorada en les proves de test ràpid, tast oral de vins, carta errònia, identificació de destil·lats, licors i begudes, i, finalment, la decantació i servei d’una ampolla de vi. A primera hora del matí, al costat dels tres finalistes, també es van conèixer els altres set sommeliers que configuren el top ten del campionat. Un reconeixement que els facilita el pas directe al campionat del 2026. A més de Tornel, Casabona i Cortizas, la desena d’elit la conformen: Mara de Miguel, Toni Albiol, Cyril Vermeulen, Diego Ortega, Juan Enrique Gil, Alejandro Aparicio, i Antonio Fernández. D’altra banda, Diego Gonzalez, s’ha classificat per al mundial de l’Associació Internacional de Sommeliers de l’any que ve.

Marta Cortizas, sommelier del restaurant Celler de Ca Roca de Girona, va ser Millor Sommelier de catalunya en 2024; està titulada per l’Institut Galego do Vi, i Diploma WSET nivell 3 per la Wset School London. Va fer estudis de Gestió i Organització de Serveis de Restauració al CETT de la Universitat de Barcelona i, per tant, disposa d’una formació acurada.

Diego Alfonso Tornel és cap de sommeliers en Paradisus Gran Canària by Melia de Las Palmas de Gran Canaria. Amb Diploma WSET 3 i certificat per la Court of Masters Sommeliers; des de 2005 treballa en hosteleria, passant per diversos departaments, des de cuina a sala amb càrrecs de responsabilitat com manager i F&B manager. Els últims anys més enfocat en posicions de Maitre i Sommelier en restaurants i finalment un hotel de categoria cinc estrelles.

Rafa Bellido, president de la UES assegura que «la competició d’aquests dos dies ha estat un reflex de l’alt nivell professional de la sommeliers en tota Espanya. D’altra banda, també vull destacar el compromís i entrega de l’equip de la UAES en l’organització de l’esdeveniment».

El certamen celebra la trentena edició, dins del Saló Gurmets, que se celebra aquests dies a IFEMA Madrid i que va tancae ahir la seva 38a edició.

Comentarios
Multimedia Diari