Visa Pour l’Image arrenca a Perpinyà amb el focus posat a Ucraïna, el canvi climàtic i la sequera
La 35a edició del festival s’allargarà fins al 27 de setembre
El Visa Pour l’Image va arrancar el dissabte passat a Perpinyà amb el focus posat en la guerra d’Ucraïna, el canvi climàtic i la sequera. La 35a edició del festival s’allargarà fins al 27 de setembre i s’hi podran veure fins a 24 exposicions, projeccions, debats, premis i trobades amb fotògrafs de renom mundial que es donaran cita a la capital del fotoperiodisme per excel·lència.
En l’àmbit de la crisi climàtica, el Visa ofereix l’exposició Fotografia de l’Antropocè, del nord-americà James Balog, així com Water, del britànic Ian Berry; The Day May Break, de l’anglès Nick Brand; les instantànies Sense aigua, morim, de Gilles Clarke, o L’adeu a l’illa de Jean Charles, de Sandra Mehl. Pel que fa a la guerra d’Ucraïna destaquen dues exposicions: la del fotògraf de l’agència France Presse (AFP) Dimitar Dilkoff i la del fotoperiodista Tyler Hicks del The New York Times.
En aquesta edició, el festival internacional de fotoperiodisme també abordarà les revoltes d’Iran amb una exposició de fotografies anònimes, la ‘guerra perduda’ contra la cocaïna a Colòmbia o la situació a l’Afganistan, amb una exposició del fotògraf d’Associated Press, Ebrahim Noroozi.