<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-THKVV39" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Whatsapp Diari de Tarragona

Para seguir toda la actualidad desde Tarragona, únete al Diari
Diari
Comercial
Nota Legal
  • Síguenos en:

L’alegria de la Diada de Sant Jordi s’estén arreu de les Terres de l’Ebre

Tortosa i Amposta viuen jornades amb molta gent al carrer en un dia primaveral

23 abril 2025 16:54 | Actualizado a 23 abril 2025 16:54
Se lee en 1 minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

Temas:

La Diada de Sant Jordi és segurament un dels dies més bonics de l’any. Enguany, a diferència de l’any passat, el bon temps i un ambient primaveral han garantitzat una jornada esplèndida arreu de les Terres de l’Ebre. Els carrers s’han omplert de gent, de llibres i de roses.

A Tortosa, els actes han començat de bon matí amb una ofrena floral en homenatge al poeta Gerard Vergés. Tot seguit, l’activitat s’ha desplaçat al centre de la ciutat. El recorregut tradicional omple de parades el carrer Sant Blai, la plaça de l’Àngel, la plaça Agustí Querol i el carrer de la Rosa. Llibres i roses han inundat la via pública, en un matí amb molta activitat. Així, s’ha mantingut la reordenació de l’any passat: la venda de llibres i roses s’ubica entre l’església de Sant Blai i la plaça Agustí Querol, amb la signatura dels autors locals a la plaça de l’Àngel per on hi estan passant una seixantena d’autors; entre el carrer Cervantes i l’església de Sant Blai hi ha les parades de les entitats socials i, finalment, al carrer de la Rosa i plaça de la Cinta s’ubiquen les parades d’artesans i partits polítics.

Aquesta tarda a la plaça de l’Absis també hi haurà la #GiraDegoteig, una gira que escampa l’esperit del festival Som(Riu) Fest d’Aldover arreu del territori. També s’ha programat un espectacle de circ, a càrrec de la companyia Circ Pànic, a la plaça de l’Ajuntament.

Pel que fa a Amposta, el carrer Major i la plaça de l’Ajuntament estan tornant a ser l’epicentre de l’activitat. El bon dia d’aquest dimecres també està fent la jornada molt participativa.

Més actes sobre Gerard Vergés

L’endemà de Sant Jordi, el club de lectura infantil de la biblioteca de Tortosa també se centrarà en Gerard Vergés, i divendres 25 d’abril s’oferirà la ruta literària ‘Tortosa, sota l’ombra de Vergés’ i la taula rodona ‘El llegat de Gerard Vergés’ amb Manel Ollé, Quim Melchor, Emigdi Subirats, Carlos Vergés i Sílvia Panisello. I els actes dedicats a l’escriptor tortosí es tancaran el diumenge 27 al parc municipal amb l’acte ‘Llegat Vergés’, que s’organitza amb la col·laboració d’Òmnium Cultural. Hi participaran Emigdi Subirats, Coia Valls i Sergi Trenzano.

Comentarios
Multimedia Diari