Google    diaridetarragona.com

La unitat hemodinàmicadel Joan XXIII doblarà l'horari del servei a partir de l'octubre

La unitat passarà d'estar oberta 12 hores al dia durant els set dies de la setmana, mentre que fins ara ho estava 8 hores al dia de dilluns a divendres

Compartir   Compartir en Facebook  Compartir en Twitter  delicious  digg  technorati  yahoo  meneame
ACN | 18/05/2012 18:00
El conseller de Salut, Boi Ruiz, ha anunciat que els hospitals Joan XXIII de Tarragona, Trueta de Girona i Arnau de Vilanova de Lleida ampliaran a partir de l'octubre l'horari actual de la seva unitat d'hemodinàmica. Segons ha explicat el conseller, aquestes unitats passaran a estar obertes 12 hores al dia durant els set dies de la setmana, mentre que fins ara ho estaven 8 hores al dia de dilluns a divendres. Ruiz ha dit que l'actual demanda justifica l'ampliació horària i ha assegurat que "mai" s'havien reduït els horaris. Aquestes unitats permeten fer angioplàsties primàries, intervenció necessària per als infarts aguts de miocardi, el 40% del total d'infarts a l'any que hi ha a Catalunya.

El conseller de Salut ha fet aquest anunci des de Tarragona, en concret a l'Hospital Joan XXIII, un dels que veurà com a partir de l'octubre ampliarà l'horari de la seva unitat hemodinàmica. Plataformes ciutadanes i sindicats havien reclamat fa uns mesos que aquesta unitat de l'hospital de referència tarragoní tingués una obertura permanent, ja que un cop tancada els pacients es deriven a Barcelona.

El conseller ha deixat la porta oberta a obrir 24 hores aquestes unitats tot just quan s'arribi al final de l'horitzó del Pla de Salut vigent en l'actualitat i que marca objectius a seguir fins el 2015. Ruiz ha assegurat que en aquest context econòmica cal treballar en funció de la demanda actual.

L'objectiu d'aquesta ampliació en l'horari és millorar l'accessibilitat a l'angioplàstia primària amb un interval de temps més curt. El temps òptim entre el primer contacte mèdic i la repermeabilització de l'arteria és de 120 minuts. Aquest temps és especialment llarg en el casos que s'han de transportar fins a altres centres. Es preveu que amb aquesta intervenció s'incrementin el nombre de pacients als quals es practica reperfusió amb angioplàstia primària i en un temps més curt.

El cap de cardiologia del Joan XXIII de Tarragona, Alfredo Bardají, ha assegurat que aquesta tècnica, que ha qualificat de "cara però molt resolutiva", permet diagnosticar infarts i angines de pit i fer tractaments com desobstruir una artèria coronària.

Durant el 2011, prop del 93% dels pacients tractats a través del Codi infart han rebut algun tipus de tractament de reperfusió. Això suposa un increment notable -l'any 2000 només es practicava reperfusió a un 63% i l'any 2006 a un 79%-. A més, s'ha assolit un 85,7% de reperfusió amb angioplàstia primària entre els infarts tractats en el Codi infart -'any 2000 aquesta proporció de tractament era del 5% i el 2006 del 33%-.

Concentració de protesta dels treballadors


Coincidint amb la visita del conseller, prop d'una cinquantena de treballadors del Joan XXIII s'han concentrat a la quarta planta de l'hospital, molt a prop de la sala de reunions on estava reunit Ruiz. Diferents unitats dels Mossos han vigilat la zona i han escortat al conseller fins a la seva sortida per evitar incidents. A la sortida del conseller, s'han sentit crits contra les retallades a la sanitat.





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción